Nov 22, 2018

Pocket Wifi Murah dan Laju dari Travel Recommends




Yaya pertama kali menggunakan pocket Wifi ni semasa ke Jepun tempoh hari. Bagi Yaya memang mudah sangat bila kita gunakan pocket Wifi ni sebab tak payah susah-susah nak beli simcard dari negara lain dan lagi best boleh share sehingga 5 orang dalam satu masa. Tapi time ni Yaya share berdua dengan Shawn je. Memang senang sangat dan memudahkan kami sepanjang perjalanan di Jepun. Boleh tengok maps, tips, restoran halal disekeliling kami dan macam-macam lagi dengan rangkaian internet yang laju ;)


Pickup di KLIA sahaja sebelum penerbangan :)


Cara urusniaga dia pun mudah. Lepas korang isikan details penerbangan, tempahan dan bayaran, mereka akan setkan dekat mana korang boleh ambil pocket wifi tu nanti. Macam Yaya naik di KLIA tempoh hari, so Yaya akan ambil di kiosk mereka di sana. Boleh ambil sebelum naik flight dan juga tarikh pemulangan adalah pada hari korang balik dan turun je flight tu boleh terus pulangkan di kiosk mereka semula :)


Ini adalah item yang diberikan di dalam satu beg. Kena jaga elok-elok tau. Kalau hilang salah satu mestilah kena ganti balik atau dikenakan penalti. Tapi Alhamdulillah Yaya terima dan pulangkan dalam keadaan baik. Bagi Yaya memang best dan mudah bila ada pocket Wifi dari Travel Recommends ni. Dah la internet dia pun laju! Berdesup kaww hihi


Senarai Harga Poket Wifi Setiap Negara

Indonesia = RM22/day
Japan = RM18/day
South Korea = RM15/day
Taiwan = RM15/day
China W/O VPN  = RM19/day
China W VPN = RM28/day
Hong Kong  = RM15/day
Europe  = RM28/day
Singapore  = RM25/day
Thailand  = RM15/day
Vietnam  = RM15/day
Macau  = RM25/day
Philippines  = RM25/day
Cambodia  = RM28/day
Nepal  = RM35/day
Myanmar   = RM25/day
Sri Lanka  = RM28/day
India  = RM35/day
Laos  = RM35/day

Ni adalah contoh negara di Asia Tenggara. Kalau nak tengok harga dari negara lain, boleh terus ke laman web Travel Recommends sebab ada banyakkkkk lagi negara yang kita boleh pergi dengan menggunakan wifi pocket dari Travel Recommends ni. Yaya memang recommend sangat untuk mereka yang nak keluar negara untuk gunakan servis dan perkhidmatan pocket wifi dari mereka. Memang terbaik!!



Terima kasih sudi baca



1 comment:

  1. kecik dan compact... mudah nk guna ek.. kena kot ada satu ni.. tq share

    ReplyDelete