Apr 28, 2017

Berbaloi Beli Baju Fesyen Muslimah di Carousell


Hai semua! Wah pejam celik pejam celik tinggal kurang sebulan je lagi bulan Ramadhan akan datang dengan rahmatNya. Dah habis ganti puasa ke belum? :p Walaupun Yaya bakal bersalin bulan puasa nanti, Yaya tetap tak ketinggalan dok survey pilihan baju muslimah untuk Yaya pakai masa berpantang nanti. Yela walaupun Yaya tak pulang ke kampung beraya dan cuma berada di KL sepanjang proses berpantang, Yaya pun nak raya juga tau! Nanti orang datang beraya kat rumah atleast nampak elok dan kemas la sikit kita ni. Dah nama pun hari raya kan hihi.


Seingat Yaya, last Yaya beli kain potong dan hantar tempah dekat tukang jahit masa zaman sekolah dulu je. Lepas tu semua beli yang dah siap je. Senang, mudah, pantas dan murah. Korang bayangkan ye, kain potong semeter je dah berapa? Lepas tu nak hantar tempah je dah berapa? Baiklah beli yang dah siap terus je. Lagi pula zaman sekarang ni dah banyak pilihan fesyen Baju Muslimah terkini di kebanyakan shopping online. So kali ni, Yaya nak beli baju muslimah di Carousell pula. Rasanya ramai yang dah tahu kewujudan laman sesawang ni kan? :)


Menariknya disini, terdapat pelbagai pilihan busana muslimah dengan harga yang sangat berpatutan. Kebanyakan penjual disini akan menjual koleksi baju muslimah mereka samada yang baru mahupun preloved. Mengamalkan konsep jual beli yang sangat unik, selain dari mencari baju muslimah yang cantik dengan harga yang murah, korang juga boleh menjual barangan peribadi yang tidak dipakai tapi masih dalam keadaan elok di Carousell. Secara tak langsung, korang juga boleh menjana pendapatan disini dan semua urusan di bawah satu bumbung sahaja. Best kan? :)


Di Carousell juga korang boleh tawar menawar dengan penjual sehingga mendapat harga yang dihajati. Yang paling penting, biarlah tawar menawar dengan harga yang masuk akal ya. Kalau si penjual setuju, transaksi boleh terus dibuat dan korang cuma perlu tunggu sahaja bungkusan tiba di depan rumah. Yaya memang suka shopping online sahaja. Dengan keadaan yang semakin sarat ni, memang taklah Yaya nak berhimpit dan bersesak ke butik muslimah. Buka je Carousell, pergi ke Carian dan taip "baju muslimah". Tak sampai 2 saat, korang dah boleh mulakan pencarian baju raya yang akan dipakai nanti ^_^



Selain daripada baju muslimah seperti baju kurung, jubah, blouse dan lain-lain, ibu mengandung seperti Yaya juga boleh mencari baju ala-ala baju mengandung kat sini. Sukanya Yaya bila terjumpa banyak pilihan baju muslimah yang boleh dipakai semasa mengandung ni. Mana taknya, kat luar sana dah la baju mengandung kebanyakannya mahal lepas tu fesyennya Yaya tak berkenan. Tapi di Carousell, banyak pilihan baju muslimah yang Yaya boleh pakai semasa mengandung mahupun tidak mengandung. Kan dah jimat tu? Nak lagi jimat jangan lupa sort-kan pencarian korang ke Lowest Price tau :p Lagi best ada juga baju muslimah yang dijual mempunyai fungsi wudhuk-friendly dan juga nursing-friendly.  :)


Yaya suka sangat Zaskia Suit ni. Menerapkan ciri-ciri baju muslimah yang elegan dan moden, Yaya memang suka fesyen macam ni. Nampak sweet je kan? Harganya pula memang berbaloi bagi Yaya dengan semua kelebihan yang ada. Terdapat beberapa lagi warna yang boleh dipilih untuk disesuaikan dengan citarasa korang. Nak pakai pergi kerja pun boleh tau. Kalau nak tahu lebih lanjut dan berminat dengan baju muslimah yang dijual, korang cuma perlu klik ID penjual untuk berurusan dengan mereka ;)


Kurung Pahang pun ada dijual di Carousell tau. Susah dah nak cari pilihan Baju Kurung Pahang sekarang kan? Kalau nak cari Baju Kurung idaman, cari je di Carousell okay! Terdapat pelbagai pilihan Baju Kurung yang dijual disana seperti Kurung Moden, Kurung Kedah, Kurung Peplum dan lain-lain.


Selain dari baju muslimah untuk orang dewasa, masa Yaya scroll tadi tiba-tiba terjumpa baju muslimah untuk kanak-kanak juga. Mudah la lepas ni untuk ibu-ibu berkerjaya yang tak sempat nak beli baju raya untuk anak gadis comel mereka. Cantik-cantik juga tau pilihan baju muslimah untuk kanak-kanak disini. Yang penting, harganya sangat berbaloi dan berpatutan.


Nak lagi mudah, cepat dan pantas, korang boleh download aplikasi Carousell di App Store dan juga di Google Play. Lagi senang nak teruskan pencarian baju muslimah dengan fesyen terkini idaman korang setiap masa. Bukan sahaja persiapan untuk raya, tapi korang juga boleh mencari baju muslimah untuk dipakai ke tempat kerja, majlis formal mahupun tidak formal dan juga ke rumah terbuka nanti. Wee tak sabar pula nak raya. Hihi upss :p

Untuk maklumat lanjut korang boleh terus layari https://my.carousell.com/ okay :)




Terima kasih sudi baca

17 comments:

  1. wah.. cantik-cantik baju nya.. tengah mencari baju nursing jugak ni yaya.. eh.. yaya bersalin bulan puasa nanti ye? wah.. dah get ready ke.. nerbes takk.. alahai rindu moment time nak tunggu turn bersalin ritu.. huhu

    ReplyDelete
  2. Wow, so much choices of Muslimah apparel. I actually think that non-Muslims can also wear these cos they look so beautiful!

    ReplyDelete
  3. wahhh cantik-cantik jugak ni..nak terjah untuk cari baju raya nak pegi umah org.

    ReplyDelete
  4. Baju nampak cantik dan murah. I nak beli satu set baju kurung juga for Raya nanti.

    ReplyDelete
  5. Will bagi tau kawan muslim i ... they sure will like it .
    Thanks for sharing

    ReplyDelete
  6. looks good to shop there. long time no login shall check it out.

    ReplyDelete
  7. Selalu jugak beli barang kat Carousell ni. Boleh cakap satu daripada web yang trusted.

    ReplyDelete
  8. Didn't know Malaysia is in the Malaysia as well, I am really hooked up on to that online shop.

    ReplyDelete
  9. carousell is one of my favorite shopping channel...hehe

    ReplyDelete
  10. Nice Raya clothes. Will let friends know can buy nice and cheap clothes here.

    ReplyDelete
  11. Nice! I was looking for something for my friends wedding this year. Will definitely look out for Baju Kurung :)

    ReplyDelete
  12. I was so surprised at all the great deals that can be found... I am soooo going to shop there

    ReplyDelete
  13. I have always been using Carousell.. really good so many nice clothes in there for a cheap and affordable price.. Plus I can sell my own clothes too!

    ReplyDelete
  14. I want to seel off my stuff too. will check this out

    ReplyDelete
  15. I also love shop at carousell and I even has my account with carousell to sell off my item. Easy platform.

    ReplyDelete
  16. Waahhh. Ika pengguna tegar Carousell. Memang sangat berbaloi harga yang ditawarkan dI sana.

    ReplyDelete
  17. tak pernah try lagi shooping kat caraousell

    ReplyDelete