Apr 1, 2017

Atasi masalah kulit sensitif dengan produk bebas merkuri dari LVA Beaute Skincare



Ada ke antara korang yang mempunyai masalah kulit sensitif macam Yaya? Kalau nak tahu, kulit Yaya seriusssss sensitif gila! Pantang salah pakai produk sikit perghh tak belas kasihan terus jerawat tumbuh. Dah la susah nak hilangkan parut :( . Yaya pernah sampai takut nak cuba produk pelik-pelik lagi pula dengan macam-macam kes yang kita baca samada di media cetak mahupun eletronik. Sebab tu pentingnya pengetahuan mengenai sebarang produk yang kita nak beli atau cuba. Paling penting, baca dulu keterangan mengenai kandungan, pengeluar, lulusan KKM dan sebagainya. 


Sekarang ni Yaya memang cerewet sikit dengan produk kecantikan yang Yaya sapu di kulit muka mahupun losyen untuk badan. Mesti nak pastikan kandungan produk tersebut bebas dari sebarang unsur yang boleh membahayakan. Yela, bila mengandung ni mesti kita taknak anak kita terkesan dengan sebarang pengambilan yang tak elok dari si ibu kan. 


Dalam masa yang sama, Yaya tetap nak menjaga penampilan diri. Walaupun dah kurang bersolek, Yaya tak nak muka terus-terusan nampak kusam dan tak bermaya (baby sedut habis seri mak dia ni huwaaa) . Yaya rasa sendiri perubahan wajah Yaya yang berjerawat, kusam, lebam bawah mata lagilah jangan cakap. Sampailah kawan Yaya syorkan kepada Yaya untuk cuba produk yang semakin top siap keluar surat khabar ni iaitu produk dari LVA Skincare. Tahu tak kenapa Yaya berani cuba? Sebab, ianya bebas dari kandungan berbahaya seperti merkuri dan sangat sesuai untuk mereka yang mempunyai kulit normal sehingga ke kulit sensitif macam Yaya. Yeayyy happy me! :D 


LVA SPECIAL SKIN CARE SET DIRUMUS KHAS UNTUK MEMBONGKAR RAHSIA KULIT SENSITIF

Taraa~! Perkenalkan barisan produk kesayangan Yaya sekarang yang terdiri dari Hydra Cleanser, Hydra Toner, Hydra Day Cream dan juga Hydra Night Cream. Formula istimewa yang didatangkan dari Switzerland, produk LVA Skincare kini diiktiraf sehingga ke peringkat antarabangsa kerana telah berjaya menyelesaikan masalah kulit yang sensitif. 


1) HYDRA CLEANSER - RM 109.00

Purifying & Balancing Treatment Cleanser
✔ Mengeluarkan kulit kusam dan berminyak
✔ Merawat dan membersihkan kotoran secara menyeluruh
✔ Menyegarkan kulit
✔ Mengawal dan membersihkan kotoran secara menyeluruh. 
✔ Memiliki tekstur yang lembut dan tidak melekit.
✔ Amat membantu dalam proses pembersihan permukan kulit secara mendalam dan bertindak dengan cepat hasil daripada rumusan bahan vitaman A, C, E dan juga ekstrak buahan.


Cara penggunaan : Titiskan beberapa pam dan sapukan ke seluruh muka dengan lembut. Sambil-sambil tu urut muka sekali tau bagi memastikan muka kita betul-betul bersih dari segala kotoran. Lagi best kalau korang ada berus pencuci muka yang lembut tu. Haa tu lagi puas hati. Tertanggal semua sel kulit mati di muka. Hee

Review dari Yaya : Hydra cleanser ni memang sangar best. Ianya kurang berbuih tapi masih mampu memberikan kesan sabun yang lembut diwajah kita. Bau dia sangat natural dan mesra dengan semua jenis kulit. Lagi best, lepas cuci korang akan rasa muka korang tersangatlah lembut dan langsung tak rasa kesat macam kebanyakan produk tempatan yang lain. 


2) HYDRA TONER - RM109.00

Refreshing & Treatment
✔ Membantu mengawal lebihan minyak pada kulit
✔ Menghaluskan dan mengecilkan liang roma kulit
✔ Membantu mengurangkan kecacatan kulit dan jerawat.
✔ Memberikan keseimbangan pada pH kulit anda
✔ Menambah satu lagi lapisan perlindungan pada kulit 
✔ Memberikan kelembapan pada kulit 
✔ Menyegarkan dan membersihkan kulit


Cara penggunaan : Toner biasanya akan digunakan selepas cleansing. Tuangkan Hydra Toner dalam kuantiti yang sedikit dalam 2-3 pam diatas pad kapas dan ratakan di permukaan wajah dengan lembut. Jangan bilas dan biarkan ianya meresap. 

Review dari Yaya : Sesuai dengan trademarknya, "LVA HYDRA TONER, SENJATA RAHSIA UNTUK KULIT SIHAT". Formula yang dibawa khas dari Switzerland ini berfungsi untuk mengeluarkan minyak dan kesan kotoran. Menggabungkan semua kebaikan dalam 1 botol iaitu menormalkan kulit untuk penghidratan, kelembutan dan sekali gus merapatkan liang pori. Selain itu, ia juga dapat mengekalkan kelembapan dan keseimbangan kulit yang sihat. Paling Yaya suka tentang toner ini ialah, ianya langsung tidak bersifat mengeringkan kulit seperti kebanyakan toner lain. Korang tahu kan ada sesetengah toner yang mengandungi alkohol ya Allah perit gila bila pakai toner macam tu. Tapi Hydra toner ni sangat best dan kulit muka Yaya yang sensitif ni langsung tak rasa pedih pun :) . Sesuai untuk mereka yang mempunyai kulit muka yang berminyak dan berjerawat, ianya membantu untuk mengecilkan liang pori di muka dan mengawal lebihan minyak. Yayy!


3) HYDRA DAY CREAM - RM109.00

Purifying Treatment Day Cream, Calm & Tighten
✔ Mengurangkan dan mengawal lebihan minyak yang berlebihan pada kulit
✔ Mengawal jerawat yang jelas kelihatan pada kulit
✔ Merawat dan mencegah jerawat dan jeragat
✔ Melindungi kulit dari sinaran UV.
✔ Menangkis dan menghalang kotoran yang terkesan daripada persekitaran. 
✔ Bahan yang diformulasikan dari minyak bunga matahari, rose placenta dan estrak buah-buahan.

Antara kandungan utama bagi Hydra Day Cream berserta kebaikannya ialah :

ROSE PLACENTA
✔ Damask Rose terbaik dari Bulgary 
✔ Meneutralkan radikal efektif untuk anti penuaan 
✔ Membantu faktor pertumbuhan dalam kenaikan sel kulit
✔ Kesan antioksidan yang lebih tinggi daripada Vitamin C - untuk pemutihan dan kulit yang jelas
✔ Pertumbuhan kolagen lebih tinggi daripada Vitamin A - untuk kulit berdaya tahan dan elastik

HELIANTHUS ANNUUS (SUNFLOWER) SEED OIL
✔ Berkuasa meneutralkan kerosakan yang dilakukan oleh sinar suria.
✔ Ia boleh membentuk & melambatkan penuaan sel-sel kulit
✔ Membantu dalam memberi tenaga kepada kulit

PORTULACA OLERACEA EXTRACT
✔ Berfungsi sebagai anti oksida
✔Kaya dengan Omega 3
✔ Merawat kecederaan kulit seperti luka


Cara penggunaan : Pastikan jari korang bersih sebelum mencelup jari ke dalam botol okay. Kemudian ambil Hydra Day Cream dengan cermat dan sapukan ke seluruh wajah dengan rata. Pastikan sapuan korang rata ke seluruh muka supaya ianya boleh meresap dengan baik dan wajah kita pun mendapat khasiat dari ekstrak rose placenta yang Yaya bagitahu kat atas tadi. :)


Review dari Yaya : Omg omg omg. Day Cream kegemaran Yaya sangat sekarang! Bau bunga rose yang sangat lembut dan langsung tak menyakitkan hidung ni betul-betul buat Yaya jatuh cinta. Teksturnya pun sangat lembut dan mudah meresap dan langsung tak melekit. Lepas pakai Hydra Day Cream ni automatik muka korang akan rasa tersangat lembut dan wangi. Bertujuan untuk melindungi kulit dari pencemaran sekeliling semasa di siang hari, Yaya memang akan pakai walaupun duduk kat rumah je hihi sebab memang best dan boleh hilangkan kekusaman muka kita. Kalau nak keluar pi jalan, Yaya tetap akan pakai Hydra Day Cream sebelum pakai make up. Muka rasa glowing ja dan make up pun rasa tahan lama. Very recommended. 


4) HYDRA NIGHT CREAM - RM109.00

Repairing & Relaxing, Balancing Treatment Night Cream
✔ Mengawal jerawat dan jeragat
✔ Mencegah pertumbuhan jerawat dan jeragat
✔ Mengawal jerawat dan kulit beminyak pada waktu malam.
✔ Membantu merawat sel kulit mati pada waktu malam selepas penggunaan pencuci muka dan toner. 
✔ Di formulasikan dengan rose placenta, vaccinium myrtillus, ekstrak buah-buahan yang kaya dengan vitamin C & E. 
✔ Menyahaktifkan antioksida dalam lapisan kulit dan membersihkan kulit. Kesan pencerahan seawal 7 hari.


Cara penggunaan : Khas untuk digunakan pada waktu malam sebelum tidur, selepas penggunaan cleanser dan toner, sapukan Hydra Night Cream dengan cara yang sama seperti Hydra Night Cream ke seluruh wajah sehingga rata dan meresap dengan baik.


Review dari Yaya : Bila bangun pagi korang akan rasa cepat-cepat nak tengok cermin lepas tu acah-acah kagum sebab terperasan macam muka tu dah hilang rasa kusam sikit. Hahaha! Weh serius. Tak tahulah perasan ke apa tapi memang best pakai Hydra Night Cream ni. Teksturnya yang lebih pekat dari Hydra Day Cream tetapi tetap lembut diwajah, tak pedih seperti sesetangah krim malam dan juga paling penting muka wangi sebelum tidur! Kira macam terapi jugalah bau bunga rose ni sebab memang sedap sangat baunya boleh buat lena tidur gitu. Hehe


Koleksi set ini selain untuk mereka yang berkulit normal, ianya juga khas untuk mereka yang mempunyai masalah kulit sensitif. Yang penting, bebas merkuri dan lulus KKM taw! Hanya di LVA Beaute Skin Care, anda boleh dapatkan produk setanding produk antarabangsa dengan harga yang sangat berpatutan.


Bestnya perasaan bila kulit muka dah semakin baik. Yaya cuma gunakan set LVA Skincare dan kemudian pakai bedak nipis, eyeliner dan juga lip balm. Hehe siap dah! ;) Nak tengok video Yaya pakai set LVA boleh tengok kat Facebook Yaya ya ^_^


Untuk maklumat lanjut :

Facebook : Li'veabeaute_hq
Instagram : @lva_official
Email : liveabeaute@gmail.com
No Tel : 019 693 2222 / 03 8912 4666 / 012 277 4822 



Terima kasih sudi baca

2 comments:

  1. nampak best je .. ada trial tak ? nti kalau ngam baru nk beli la..

    ReplyDelete
  2. 1st time dengar jenama ni. packaging die dan kotak die pon nampak exclusive.

    ReplyDelete