Sep 19, 2016

THE FACE SHOP | The Therapy First Serum & The Therapy Moisture Blending Formula Cream




Hai semua! Siapa peminat THE FACE SHOP? Haa sekarang mereka dah keluarkan produk baharu mereka iaitu The Therapy First Serum dan juga The Therapy Moisture Blending Formula Cream. Produk The Therapy kali ini berunsurkan lautan tau. Tengok botol dia. Cantik gila kan! Suka kita! :D


Kotak untuk produk THE THERAPY ni pun kemas dan eksklusif. Berbunga hati nak cuba hihik. Produk ini diformulasikan untuk mereka yang berumur 25 tahun dan keatas yang mana ia berfungsi untuk mencegah kedutan dan garis halus di wajah, membantu mengatasi kekeringan kulit dan juga memberi kelembapan untuk kulit wajah sepanjang hari. 

Maklumlah, kaum wanita hari ini ramai yang dah berkerjaya. Selain dari masalah penghawa dingin yang boleh mengeringkan kulit kita, cuaca dan iklim di Malaysia yang agak panas juga memberi kesan kepada kulit untuk jangka masa panjang. Oleh itu, kita haruslah menjaga kelembapan kulit wajah kita agar nampak muda sentiasa walaupun tak mengenakan make up. Ewahh


See? Tak payah make up pun confident. Orang ingat kita ber-naked face. Tapi sebetulnya sebagai perempuan, kita perlu juga memakai produk asas untuk melindungi kulit muka. Kalau malas sangat, pakai dua benda ni pun cukup dah. Pakai apa? Pakailah  The Therapy First Serum dan juga The Therapy Moisture Blending Formula Cream .


The Therapy First Serum

Btw, korang tahu tak pemakaian serum tu penting? Bagi Yaya sendiri, pemakaian serum sangat penting lebih-lebih lagi lepas cuci muka kerana masa tu kita akan terasa muka segar sekejap je. Tapi sebenarnya kulit muka kita memerlukan lembapan yang berpanjangan. The Face Shop kini hadir dengan serum baharu iaitu The Therapy First Serum yang mempunyai formula anti-penuaan dan juga penuh dengan khasiat semulajadi Minyak Essential bersama campuran French Water Sea.


The-first-step serum anti-penuaan ini mempunyai banyak manfaat seperti memberi kelembapan kepada kulit, membuang sel kulit mati, menghalang garis halus dan kedutan di muka serta meransang pertumbuhan kulit baru di wajah kita. Selain daripada mengandungi minyak pati semulajadi, serum ini juga kelihatan berkilau seperti zarah kristal tau. Memang best masa nak sapu kat muka tu. Rasa macam ada efek glowing. Hihi


Cara guna : 

Tuangkan terus ke tapak tangan dan terus sapukan ke muka. Tapi paling penting kena pastikan yang tangan korang bersih tau. Kalau rasa was-was dengan kebersihan tangan, boleh letakkan di kapas dahulu dan terus sapukan di muka secara lembut. Pastikan sapuan korang rata ke seluruh wajah. Kalau ada balance tu, boleh sapu di leher juga. Apa korang ingat leher tak boleh berkedut? 


Review dari Yaya :

Jujur kata memang serum ni best tau! Sebab apa best? Haa dia berbau laut gitu. Kalau pejam mata sambil sapu kat muka korang akan rasa macam dekat dengan laut. Wee. Selain dari botol kacanya yang cantik dan ekslusif, Yaya memang serasi dengan The Therapy First Serum kerana ia tidak mempunyai alkohol yang kuat seperti kebanyakan serum dan juga mesra dengan keadaan kulit muka Yaya yang sensitif. Selalunya Yaya memang jarang bersolek kalau setakat keluar nak beli barang. Tapi wajib bagi Yaya untuk pakai penjagaan asas seperti toner, serum dan krim pelembab. Barulah muka nampak umur enam belas selalu. Hihi. 


The Therapy Moisture Blending Formula Cream

Krim pelembab ini mempunyai kandungan yang lebih kurang sama dengan The Therapy First Serum iaitu Minyak Essential bersama campuran French Water Sea tetapi The Therapy Moisture Blending Formula Cream ini pula dalam bentuk krim yang memberi khasiat yang maksimun kepada kesihatan kulit muka selepas memakai serum.

The Therapy Moisture Blending Formula Cream yang terdiri daripada gel pelembab dan lapisan minyak semulajadi ini menggunakan teknik The Fresh Hydro-Oil Carrier bagi memberi keseimbangan khasiat yang terkandung di dalamnya.

The Therapy Moisture Blending Formula Cream yang unik ini mempunyai dua lapisan iaitu, lapisan atas dirumus dengan essential oil yang ringan (berwarna lutsinar), manakala lapisan bawah pula dirumus dengan krim pelembap. Gabungan rumusan ini membuatkan muka kita terasa lembut apabila krim tadi mula meresap jauh ke dalam kulit untuk kelembapan semulajadi. 


Cara guna :

Kacau The Therapy Moisture Blending Formula Cream menggunakan spatula yang digunakan selama 10 saat dalam gerakan membulat (untuk pemakaian kali pertama sahaja) dan ambil sedikit krim dan kemudian sapukan di kulit wajah korang dengan urutan lembut dan ratakan diseluruh muka. Gunakan pada waktu pagi dan malam selepas menggunakan The Therapy First Serum. Untuk kesan yang lebih efektif, korang boleh menekup muka selama 2-3 untuk penyerapan yang optimun.


Review dari Yaya : 

Oleh kerana kulit Yaya memang manja mengada dan sensitif, Yaya terasa muka Yaya sedikit panas tetapi reda selepas beberapa saat kemudian. Mungkin Yaya ambil krim terlalu banyak atau sapu dan urut terlalu lama hihi. Tapi yang pastinya, kalau gunakan The Therapy First Serum dan The Therapy Moisture Blending Formula Cream sebelum make up, kita akan terasa solekan kita lebih licin dan tidak kelihatan tebal. Yang penting, kulit wajah kita masih sihat walaupun menggunakan solekan. Kalau tak percaya, cuba sendiri okay! ;D


The Therapy First Serum berharga RM148.29 untuk 130ml manakala The Therapy Moisture Blending Formula Cream pula berharga RM174.90 untuk 50ml.


Untuk maklumat lanjut :

Website : www.thefaceshop.my




#thefaceshopmalaysia #thetherapyfirstserum #FIRSTmakesbeauty



Terima kasih sudi baca

11 comments:

  1. Sape kerja dalam aircond wajib pakai serum bagi kulit muka lembab.. Mac best jer serum ni yaya..botol pon nampak besar, boleh tahan berbulan-bulan agaknya kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah kak dkna. Sebab pakai sikit2 je pun tapi boleh rata satu muka hee

      Delete
  2. wah mcm best je untuk dicuba. dekat dengan laut ek hehe

    ReplyDelete
  3. Sukanya kalau dpt product ni....

    ReplyDelete
  4. Macam best je....boleh try lah nnt..

    ReplyDelete
  5. Comel botol dia...mesti best ni

    ReplyDelete
  6. Kalau pandai jimat sampai 3 bulan pun boleh hee

    ReplyDelete
  7. bertambah cantiklah Yaya lepas ni

    ReplyDelete
  8. best dapat produk yang betul2 sesuai dengan kulit muka kitakan..

    ReplyDelete
  9. Umur 17 boleh guna x?

    ReplyDelete