Oct 27, 2016

Dewan Kahwin Kepong | Dewan Perdana Zafran



Ramainya tengah plan nak kahwin. Mesti ada yang pening nak cari dewan yang selesa untuk majlis kan? Bagi Yaya, paling penting ialah keselesaan pengantin, pihak keluarga dan juga tetamu yang hadir. Pastikan senang tak nak parking kereta, dewan boleh muat tetamu dalam satu masa tak dan juga kondisi hawa semasa majlis. Bagi Yaya kalau ada bajet lebih, Yaya memang suka kalau dapat sediakan dewan yang berhawa dingin atau cukup kipas angin untuk tetamu. Yelah sebab ada yang bawa baby kan kita mesti nak baby selesa.


Jangan risau lagi ok korang sebab Dewan Perdana Zafran yang terletak di Kepong ini menyediakan kesemua keselesaan yang Yaya sebutkan tadi. Aircond dia sejuk toksah kata. Tempat pula luas bak ang nak buat poco-poco lepas majlis pun boleh hoho. Jom kita tengok tempat dia :)







Cukup luas kan? Dewan Perdana Zafran ini dimiliki oleh Tuan Haji Mohd Ariff Bin Mohd Shariff (Haji Bob). Berkerjasama dengan wedding.com.my, mereka menyediakan pakej dan servis dengan harga yang sangat berpatutan. Ianya termasuk pakej pelamin, juruacara, goodies dan macam-macam lagi macam one stop centre la kiranya. Mudahnya, dengan Wedding.Com.My, korang cuma cuci tangan sahaja dan terus hadir ke majlis apabila mengambil pakej full dari A sampai Z. Tak payah pening kepala fikir okay ;)




Nasi Beriyani. Menariknya basmathi dari Shan Jam Caterer ini original dari India dan tidak mempunyai kandungan beras campur. 


Kari Daging


Ayam goreng berempah


Rendang daging. Sumpah sedap gila.


Dalca sayur


Papadom


Acar timun


Bahagian minuman


Sha Jam Catering merupakan syarikat kepunyaan Haji Bob yang bertanggungjawab menyediakan segala menu di majlis korang nanti. Jangan risau sebab dapur cuma di bahagian belakang dewan dan semestinya mereka akan memberikan servis yang terbaik. Bagi Yaya, kesemua lauk yang disediakan oleh pakej Dewan Perdana Zafran ni memang sangat terbaik dan semuanya sedap! Rupanya Chef yang menyediakan makanan untuk majlis di dewan ini pernah bekerja di hotel 5 bintang dan berpengalaman lebih 15 tahun dalam bidang masakan. Patut pun sedap sangat!



Kemas, bersih dan teratur.



Di ekspo ini juga menyediakan pilihan pakej dan servis untuk mereka yang sedang mencari jurugambar, emcee, jurusolek dan juga butik pengantin pilihan.




Bagi Yaya, memang berbaloi ambil pakej disini. Ianya juga dekat dengan KTM, kemudahan tempat parking yang luas, dewan yang super selesa dan juga makanan yang sangat awesome! Rasa nak kahwin lagi dengan suami sendiri hahaha :p


Untuk tempahan / maklumat lanjut :

Tuan Haji Mohd Ariff bin Mohd Shariff
Emel: shajamcaterer@gmail.com
Telefon: +6019 306 6155
Alamat: No.5, Tingkat 5, Kompleks Desa,
52100 Kepong Kuala Lumpur.
FB : Dewan Perdana Zafran
Website : https://www.wedding.com.my/

SHA - JAM ENTERPRISE
(Rujukan Kem. Kewangan: 357-000 12693)
NO.12, JALAN DAMAI JASA 17, ALAM DAMAI, CHERAS 56000 KUALA LUMPUR
TEL/ FAX : 03-9105 3066
HP:  019-306 6155 (Bob) / 013-387 1785 (Wati)



Terima kasih sudi baca

No comments:

Post a Comment