Oct 31, 2017

NaViX | Melegakan Stress dan Meningkatkan Tenaga Zahir dan Batin



Hai korang! Amboi awal entry dah letak gambar dengan banner Dato Jah. Korang pernah dengar nama Dato Jah? Rasanya ramai yang familiar dengan nama Dato Jah ni kan. Yaya pun pertama kali dapat jumpa dia rasa berbesar hati sebab dapat berkenalan dengan antara multimillionaire yang ada kat Malaysia ni.


Sebelum tu, Yaya nak tanya. Korang pernah stress tak? Tipulah tak pernah rasa stress kan. Yaya dulu masa study fuhh stress gila nak siapkan tesis sampai menangis woo hahaha. Lagi satu Yaya stress kalau final exam dah dekat. Lagi-lagi untuk paper pertama. Mulalah rasa nak demam, sebu perut rasa macam ada kupu-kupu dalam perut lepas tu rasa nak muntah. Teruk betul ^^'


So, Apa itu Stress?
"Menurut Dr. Hans Selye, pengasas kepada teori stress atau tekanan perasaan telah mendefinisikannya sebagai “suatu reaksi yang tidak spesifik oleh diri seseorang disebabkan oleh sesuatu bebanan yang menimpanya.” (Dr. David B. Posen (Lifestyle Counselor and Psychotherapist) ; Stress) ‘Bebanan’ ini boleh wujud di dalam bentuk ancaman, cabaran ataupun apa-apa perubahan di dalam hidup seseorang yang memerlukan pengubahsuaian yang selari dengannya. Ada tekanan perasaan yang baik lagi positif dan ianya dinamakan sebagai “eustress” dan ada pula yang buruk lagi negatif dan ia dinamakan sebagai “distress.” Tekanan yang positif amat kita perlukan di dalam hidup kita untuk menjadikan kita lebih berhati-hati, terangsang, kreatif dan lebih memberikan tumpuan dan perhatian kepada apa yang sedang kita lakukan. Sebenarnya banyak penemuan dan ciptaan oleh saintis-saintis telah berlaku di saat mereka tertekan dengan masalah-masalah tertentu."


Kalau dahulu Dato Jah terlibat dengan bisnes dari produk orang lain, kini beliau mula mengeluarkan produk sendiri iaitu NaViX. NaViX ini merupakan produk makanan kesihatan tambahan dengan formulasi paling istimewa, paling terbaru dan paling terbaik berasaskan bahan semulajadi yang boleh membantu melegakan stress dan meningkatkan tenaga zahir dan batin.


So bagi mereka yang rasa stress, jom check kalau korang ada tanda-tanda atau gejala stress yang sedang melanda dalam diri korang.

Tanda-Tanda / Gejala Umum Stress ialah :

Fizikal : Keletihan, pening kepala, susah tidur, sakit-sakit badan terutamanya di kawasan bahu dan belakang, degupan jantung yang kuat, sakit dada, meloya, ketar badan, sejuk tangan dan berpeluh.

Mental : Hilang tumpuan, mudah lupa, susah untuk membuat keputusan, tidak boleh berfikir, celaru pemikiran dan tidak boleh berjenaka.

Emosi : Risau, sentiasa bimbang, sugul, marah, mudah kecewa, sentiasa takut, sensitif, mudah hilang sabar dan panas baran.

Perangai : Keluh-kesah, lahir tabiat seperti menggigit kuku dan menggedik-gedikkan kaki, makan yang berlebihan, merokok, minum arak, menjerit-jerit, maki hamun, mengungkit-ungkit dan menyalahkan orang lain serta bertindak agresif.



Fuhh rupanya segala penyakit berbahaya yang kita selalu nak elak ni berpunca dari stress. So bahaya ke tidak kalau stress? Memang bahaya okay. Boleh dikatakan stress juga pembunuh nombor satu. Yela kalau korang selalu stress, pembuluh jantung korang boleh tersumbat tau akibat tekanan pada dada bila korang rasa stress kerana ianya mempengaruhi seluruh fungsi anggota badan baik luaran dan juga dalaman.


Cak! Haa lepas ni tak payah stress-stress dah. Boleh cuba NaViX yang mana ianya mampu untuk melegakan rasa stress dan juga paling best, boleh meningkatkan tenaga zahir dan batin ;)


Boleh didapati dalam pek besar yang berharga RM298 atau dengan harga promo yang sedang berlangsung iaitu RM248 (15 sachet untuk pengambilan selang sehari selama sebulan) dan pek kecil yang berharga RM99 (5 sachet untuk selang sehari selama 10 hari). 

Ciri-ciri NaViX :
  • Berbentuk sachet (3g)
  • Serbuk berperisa koko
  • Koyak, kemam pada atas atau bawah lidah dan telan
  • Mudah dibawa kemana-mana

3 bahan utama yang terdapat pada NaViX ialah :



Kalau nak tahu, Ashwagandha ini adalah sejenis herba yang telah wujud sejak 3,000 tahun lalu dan digunakan dalam rawatan Ayurverda yang popular di India. Atlet juga mengamalkan ekstrak akar Ashwagandha yang telah diproses ini untuk mengekalkan stamina mereka.

Kebaikan Ashwagandha :
  • Melegakan stress dan kebimbangan
  • Meningkatkan tenaga dan stamina
  • Memperbaiki aliran darah
  • Meningkatkan sistem pertahanan badan
  • Memperbaiki fungsi seksual lelaki
  • Membantu memperbaiki dan mengawal aktiviti sel saraf 


Pernah tengok kunyit hitam? Kunyit hitam atau nama saintifiknya "Cucurmia Caesia" ini mengandungi curcumin yang sangat bagus untuk kesihatan tubuh badan. Selain dari kaya dengan anti oksida dan anti inflamatori, ianya juga mempunyai kebaikan lain seperti :
  • Membantu memperbaiki aliran darah
  • Melindungi sistem reproduksi lelaki dari jangkitan kuman, keradangan dan toksin
  • Membantu rawatan mati pucuk
  • Membantu memperbaiki kualiti sperma


Bahan utama NaViX iaitu Maca juga telah digunakan sejak dari 2,000 tahun lepas lagi. Akar Maca ini mempunyai nutrisi yang dapat merangsang tenaga, stamina dan juga kesuburan bagi setiap pengamalnya. 

Antara kebaikan Maca yang lain ialah:
  • Membantu menigkatkan tenaga dan stamina
  • Memperbaiki fungsi seksual (performance, kemahuan dan juga kesuburan)
  • Membantu memperbaiki ingatan dan fokus dalam pelajaran
  • Memelihara kulit dari sinar UV

Dato’ Hajah Jahlilawati Abu Bakar atau lebih mesra dipanggil Dato Jah merupakan pengasas NaViX dan juga Founder/President BisnesJaya Group.


Kalau nak tahu, NaViX ini juga dikenali sebagai Natural Viagra. Banyak dah testimoni dari pengguna NaViX ni tau. Woww :p


Sertai Program Usahawan Berjaya yang diadakan setiap hari Sabtu pada jam 3 petang di BisnesJaya Academy. Kemasukan adalah percuma tau! Kalau korang nak jadi agen, stokis atau premium stokis untuk produk Navix, boleh terus layari www.djmoment.com.


Untuk maklumat lanjut :

Website : 

Alamat :
BisnesJaya Academy
51-2, Jalan BK 5A/2
Bandar Kinrara 5
47180 Puchong
Selangor
01115141369

No Tel :
011 1514 1369



Terima kasih sudi baca

16 comments:

  1. Wah, ada produk baru untuk kurangkan stress. Bagus ni. Ditambah pulak dengan herba semulajadi, lagi bagus kesan dia. Boleh pi cari nanti ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous8:33 PM

      Jom2 yg minat nak beli atau nak tau lebig psl supplemen navix blh pm saya di 0178795445 k ani

      Delete
  2. Pertama kali dengar Navix ni. Bagus sebab boleh legakan stress sebab kadang-kadang kita tak tahu kenapa kita stress. Senangnya nak makan dia, kemam je kan. Boleh tengok2 kat website dia nanti.

    ReplyDelete
  3. Duduk rumah pon stress. terperap je kan.. Hehehe boleh sambar navix ni..

    ReplyDelete
  4. aaaah.. i selalu stress juga dengan kerja ngan kehidupan. Baik, jom cuba produk ni. :)

    ReplyDelete
  5. Sesuatu yg menarik bila masalah stress dah ada solutions...harga pun berpatutan selari dengan kehebatan produk ni..koyak dan kemam..ermm..menarik...

    ReplyDelete
  6. Wah salah satu produk makanan yang bagus ni ..dapat menghilangkan stress . Berkesan tak

    ReplyDelete
  7. Comel je gambar last tu. Hehe.
    Rawlins kalau stress akan menonton wayang - pernah back to back 3 movies sekaligus hahaha

    ReplyDelete
  8. Stress memang bahaya kalau tak di kawal. 1st time dengan produk navix ni. Bagus juga kalau ada ubat boleh redakan stress ☺☺

    ReplyDelete
  9. Wow tengah stress jugak ni haa

    ReplyDelete
  10. Bestlah produk ni, mmg selalu jugak stress..lps ni kalau ambik Navix ni, kita dah boleh lah control stress kita kan

    ReplyDelete
  11. Bagus info ini. Dengan gaya hidup sekarang memang mudah rasa stress. Nanti boleh study lagi pasal produk ni. Tq

    ReplyDelete
  12. Nak navix, tgh stress teruk

    ReplyDelete
  13. Navix, ingatkan produk minyak angin. Hehehe. Stress ni kalau takleh dibendung, bleh jadi Kanser. Majorities yang penghidap Kanser adalah wanita. Redakan stress dan happy selalu k. Hehe

    ReplyDelete
  14. Alamak... 2-3 menjak nie bro selalu stress.... maybe kena dapatkan produk ini kot...

    ReplyDelete
  15. orang mengandung boleh ambik tak navix ni?
    mokcik setegheh sungguh preggy kali ni.. Dua-dua anak buat perangai dan masing-masing makin clingy..aduii

    ReplyDelete