Oct 24, 2016

Aura Hijab | Untuk Rawatan Rambut Gugur yang Kronik


Siapa kat sini ada masalah rambut gugur macam Yaya? Huwaaaa risau gila tau sampai termimpi-mimpi rambut Yaya gugur sampai botak. Mimpi paling seram rasanya. Pernah masa tu stress dengan tesis masa sem akhir, terkejut Yaya rambut gugur banyak gila! Paling penat bila hari-hari sapu rambut je. Penuh lantai dengan rambut. Sayunya hati tengok rambut sendiri :'(


Ada orang suka merawat rambut dengan cara tradisional kan? Yaya pun pernah buat. Pakai santan kelapa. Tapi bau dia busuk nauzubillah hahaha menangis nak syampu balik. Pernah juga pakai daun bunga raya. Memang elok dan sejuk tapi sampai bila boleh konsisten? Renyah sangat penyediaannya. Buat sekali dua lepas tu malas dah. Lepas tu rambut sambung berguguran dengan jayanya T_T


Tapi kakak adik makcik dan kawan-kawan jangan risau okay! Tak selamanya rambut akan terus gugur melainkan korang tak rawat dengan segera. Sekarang dah ada rawatan terbaru untuk merawat segala jenis masalah rambut terutama untuk mereka yang berhijab. Yaya faham perasaan kaum wanita yang kadang-kadang rimas dengan masalah rambut gugur, kelemumur, berbuah, bercabang dan juga rapuh serta senang putus. Kadang-kadang, selain masalah hormon dan pemakanan yang tidak seimbang, ianya juga berpunca dari produk penjagaan rambut dan syampu yang tak sesuai dengan korang. Ada sesetengah syampu cuma provide bau yang wangi tapi langsung tidak memberikan kebaikan malahan kelemumur dan rambut gugur semakin teruk.


Maka dengan itu, beralihlah kepada syampu AURA HIJAB! Yaya berani jamin syampu ini memang sangat best dan akan merawat masalah rambut korang dalam masa 7 hari! Untuk kesan yang lebih optimun, teruskan penggunaan sehingga sebulan. Memang terasa perbezaannya.


Taraaa~! Syampu yang sangat wangi ini mempunyai pelbagai khasiat hebat tau!

Sebelum tu, jom kita rungkai semula permasalahan yang kemungkinan besar dialami oleh semua kaum wanita. Sekurang-kurangnya, salah satu mesti ada kan? :(


Hasil kaji selidik, kebanyakan kaum wanita mempunyai masalah rambut gugur. Yaya juga termasuk dalam statistik itu. Memang tepat sekali sobs :(




Antara bahan utama yang terdapat di dalam syampu Aura Hijab ialah :

Habbatus Sauda (Nigella Sativa) 

Mengurangkan Keguguran Rambut - Kandungan Bahan Antioksidan Habbatus Sauda Yang Kuat Dan Sifat Antimikrobial Mampu Menguatkan Folikel Rambut.

Menghalang Pertumbuhan Bakteria - Kelebihan Anti-Kulat Habbatus Sauda Yang Didapati Mampu Menghalang Jangkitan yang Menyebabkan Keguguran Rambut, Rambut Berbau Dan Kulit Kepala Gatal.

Mempercepatkan Proses Pertumbuhan Rambut – Habbatus Sauda mempunyai Bahan Pelembab Semulajadi yang berpotensi untuk Melindungi Rambut Dari Kerosakan dan Mempercepatkan serta Menggalakkan Proses Pertumbuhan Rambut Baru Yang Sihat.

Buah Keras (CandleNut)

Melebat Dan Menyuburkan Rambut – Kandungan Nutrien Didalam Buah Keras Menghalas Rambut Dari Menipis Dan Kering Kerana ia Melebatkan Dan Menyihatkan Rambut Anda.

Menghilangkan Kelemumur – Minyak Yang Terkandung Didalam Buah Keras Mengandungi Bahan Anti Kulat Dan Merawat Kulit Kepala.

Syampu Rawatan Aura Hijab Mengandungi Essen Minyak Buah Keras Yang Akan Membuatkan Rambut Anda Lebih Segar, HarumDan Bercahaya Sepanjang Hari.

Daun Bidara (Ziziphus Mauritana) 

Menguatkan Akar Rambut - Kandungan Kalsium Mineral Yang Sangat Tinggi Dalam Daun Bidara Dapat Membantu Memberi Nutrisi Pada Akar Rambut.

Menumbuh Dan Meremajakan Sel Kulit – Kandungan Nutrisi Herba Pada Daun Bidara Dapat Memacu Pertumbuhan Sel SelBaru Secara Maksima.

Ekstrak Daun Bidara Di Dalam Syampu Rawatan Aura Hijab Membantu Melebatkan Rambut, Menguatkan Rambut Dan Mencegah Rambut Putus.

Aura Hijab Perfume 

Gabungan Pati Wangian Bunga Dan Herba Asli Untuk Memberi Rambut Anda Aroma Dengan Bauan Segar Sehingga 12 Jam.

Bauan Segar Ini Diinspirasikan Dari Aroma Wangian Antarabanga Bagi Melengkapkan Pesona Rambut Anda Yang Cantik, Sihat Dan Harum Persis Permaisuri.

Minyak Zaitun

Digunakan Secara Turun Termurun Untuk Merawat Rambut Untuk Pelbagai Kerosakan seperti :

1. Membiakkan Dan Menebalkan Rambut
2. Memanjangkan Rambut dan Merawat Kulit Kepala 
3. Membuka Ruang Pori Pori Kulit Kepala.

Rumusan Moden Aura Hijab

GHC (Guar Hydroxypropyltrimonium) - Extrak Organik Yang Memberi Dan Mengekalkan Kelembapan Pada Rambut dan Mengekalkan Kelembapan pada Rambut.

PANTHENOL - Extrak Organic Mengandungi Vitamin B Yang Bekerja Luar Dan Dalam. Zat Ini Mempertahankan Kelembapan Rambut Dan Membantu Khasiat Didalam Syampu Lebih Menyerap Kedalam Kulit Kepala.


Cara Penggunaan Aura Hijab :

- Gunakan Aura Hijab Sekali Sehari.

- Urutkan Rambut Dan Kulit Kepala Dengan Lembut Bagi Meratakan Syampu Dan Nutrisi.

- Biarkan Selama 5 Minit Untuk Nutrisi Menyerap Kedalam Rambut Dan Kulit Kepala.

- Bilas Kepala Hingga Bersih


Yang paling best, syampu Aura Hijab ini diformulasikan dengan formula 2 dalam 1 yang mana ia merangkumi Syampu dan juga Perapi selain wangian asli yang sangat harum dan semulajadi. Senang la haih sebab perempuan ni sentiasa nak cepat kadang-kadang tak sempat pakai perapi rambut lepas tu keras kejung je bila rambut mula kering. Tapi dengan Aura Hijab, rambut Yaya tetap lembut dan wangi sangat! Aumm~

Kelebihan Aura Hijab :

- Aura Hijab Adalah Gabungan Hampir Semua Bahan Aktif Yang Terbukti Berkesan Untuk Merawat Rambut dan Kegatalan Kulit Kepala.

- Syampu Rawatan Khas Untuk Masalah Kronik Rambut Gugur

- Aura Hijab Dilengkapi Dengan Wangian Perfume Antarabangsa Yang Tahan Hingga 12 Jam Bagi Wanita Berhijab

- Aura Hijab Akan Bertindak Melebatkan Rambut Sepantas 14 Hari.

- Aura Hijab Mampu Menyelesaikan Masalah Rambut Kering dan Kusam Serta Melicinkan Rambut Sepantas Cucian Pertama.


Aura Hijab Berfungsi Untuk :

- Mengawal Rambut Gugur

- Melebatkan Rambut Yang Nipis

- Melicinkan Rambut

- Menghilangkan Kelemumur

- Merawat Kulit Kepala Gatal

- Menghilangkan Bau Rambut

- Mengharumkan Rambut Hingga 12 Jam


Jom lihat testimoni pengguna yang sangat positif dan berpuas hati dengan Aura Hijab!






Testimoni dari Yaya :

Pengalaman Yaya sepanjang menggunakan syampu Aura Hijab ni pula Alhamdulillah memang rambut Yaya serasi dengan syampu ini. Rambut gugur Yaya juga mulai berkurangan dan yang paling penting, kelemumur mudah ditanggalkan dan kulit kepala terasa bersih dan segar. Yaya pula jenis syampu rambut 2 hari sekali melainkan ada aktiviti berat yang buat rambut rasa tak selesa atau gatal baru syampu setiap hari. Tapi yang bestnya, rambut Yaya tetap wangi dan langsung tak gatal pada hari kedua maknanya haruman kekal selama 12 jam tu mungkin akan kekal lebih lama dari 12 jam. Sedap je bau haruman syampu dan leka main rambut sendiri. Bila rambut sentiasa wangi, suami pun sayang. ^^'



So lepas ni jangan lupa dapatkan syampu Aura Hijab yang berharga RM129.90 untuk 400ml ini okay! Sebotol syampu ini boleh bertahan selama sebulan lebih penggunaan  Yang penting syampu ini Halal dan mempunyai lulusan KKM. Korang pasti takkan menyesal dengan segala efek positif dan kebaikan yang korang bakal dapat apabila menggunakan syampu ini.


I love syampu Aura Hijab! < 3


Untuk maklumat lanjut dan pembelian :

Facebook : Aura Hijab HQ
Tel : 017-5444880


CONTEST SYAMPU AURA HIJAB

Nak menang syampu Aura Hijab? Kacang goreng je caranya. Share entri ini di Facebook / Instagram berserta masalah rambut yang korang hadapi dan tag 3 rakan baik yang korang sayang. 3 pemenang akan dipilih untuk memenangi sebotol syampu Aura Hijab yang berharga RM129.90. Contest akan berakhir pada 30 Oktober 2016 dan Yaya akan umumkan pemenangnya pada 31 Oktober 2016. 


Jangan lupa pakai hashtag :

#DHNAuraHijab
#AuraHijab
#RambutGugur
#RawatanPantasRambut

Semoga bertuah! ^_^ 



Terima kasih sudi baca

7 comments:

  1. Akak nak try sebab rambut akka gugur yang maha teruk!!!

    ReplyDelete
  2. wahh ! ada contest ni. nk joinlah.. mana tau menang. hihi

    ReplyDelete
  3. Rasanya rambut gugur ni mmg masalah smue org pompuan kot kann... Kak zaza pun sama... Boleh la rekemen kat die suruh try...

    ReplyDelete
  4. nak syampooooo ni ~ hentak2 kaki~ hahahhaha

    ReplyDelete
  5. Tak sangka kak ju baca kandungan shampoo ni ada buah keras dan herbs yg bagus...wahh jarang sekali kak ju tgk kt pasaran ada shampoo perawat mcm ni...terbaik lah yaya review.

    ReplyDelete
  6. Macam menarik jer shampoo ni yaya. Tgh ada masalah kelumumur dengan rambur gugur nih.

    ReplyDelete