Jan 4, 2018

Kopi Hijau Alana Bantu Turunkan Berat Badan Secara Semulajadi



Hai korang! Yaya tahu ramai antara pembaca Yaya ni mesti suka minum kopi kan? Yaya sendiri penggemar kopi tapi bukanlah tegar minum kopi sebab kalau salah minum confirm kepala Yaya pusing pening-pening lalat atau migrain -.- . So kalau nak minum kopi Yaya memang kena memilih sikit sebab nak elakkan dari pening-pening tu.


Dah alang-alang memilih nak minum kopi, haruslah Yaya pun meneliti khasiat setiap kopi yang Yaya minum. Kalau boleh biarlah yang memberi khasiat kepada tubuh badan Yaya. Korang pernah dengar tentang Kopi Hijau Alana? Alaa banyak kali iklan dia muncul kat radio sampai Yaya pun terikut-ikut sekali :p


Kopi Hijau ni serius sedappppppp! Suka sangattttt! Kandungan khasiat Kopi Hijau Alana ini juga bukan biasa-biasa tau. Ianya menggunakan bahan utama seperti susu kambing asli, kopi arabica, habbatus sauda dan juga chia seed. Bagi Yaya kesemua bahan ni memang serasi dan bila digabung, memang sedap betul. Tapi kenapa panggil kopi hijau? Kalau nak tahu, kopi yang sebenarnya adalah warna hijau sebelum dipanggang. 


Inilah rupa kopi hijau sebenar yang belun dipanggang. Kopi hijau ni mengandungi zat penting seperti polifenol, flavonoid , proantosianidin , kumarin dan tekoforel. Bahan tersebut termasuk dalam kategori zat antioksidan. Dikatakan kopi hijau ini juga mempunyai asid klorogenat yang boleh meningkatkan metabolisme dalam tubuh badan kita dan sekaligus mampu menurunkan berat badan seseorang itu. Kalau memang berat badan korang dah ideal, ianya akan membantu mengawal berat badan dari bertambah. Fuhh memang Yaya suka ni hihi



Kopi Hijau Alana
Kopi Hijau Alana mengandungi Habbatus sauda , chia seed, susu kambing asli dan juga kopi arab sebagai bahan utama. Chia seed adalah biji-bijian tanaman organik yang tumbuh dipadang pasir yang mana mengandungi banyak khasiat kesihatan yang dapat menurunkan berat badan, menurunkan kolestrol, anti diabates , kanser dan lain-lain.

Kebaikan Chia Seed
Chia Seed menjadi sebagai salah satu rawatan semulajadi yang amat berpotensi. Lapisan agar-agar biji chia seed yang terbentuk apabila terdedah kepada cecair boleh juga mencegah pancang gula darah.

Mengandungi Serat Yang Banyak
  • Dengan hanya mengambil 28 gram dalam setiap hidangan chia seed, ia mempunyai 11 gram serat pemakanan, seumpama kira-kira satu pertiga daripada pengambilan serat harian yang telah disyorkan untuk orang dewasa.
  • Menambahkan beberapa chia seed dalam menu diet harian adalah merupakan salah satu cara yang mudah untuk memastikan anda memperolehi jumlah fiber yang baik. Dimana ianya amat penting untuk sistem penghadaman.
Mengekalkan Kekuatan Gusi Dan Tulang
  • Mempunyai kalsium yang diamana ianya berfungsi untuk mengekalkan tahap kesihatan gigi, tulang dan dapat mencegah osteoporosis.

Lebih Banyak Fosforus
  • Biji chia seed juga turut membantu anda supaya dapat mengekalkan tulang dan gigi yang sihat dan kuat. Fosforus juga amat penting untuk mensynthesizekan protein (pertumbuhan dan untuk pembaikan) sel serta tisu tubuh badan kita.

Kaya Dengan Protein
  • Biji chia seed juga adalah merupakan salah satu sumber protein bagi golongan vegetarian dan ianya tidak mempunyai sebarang kolestrol.

Dapat Menstabilkan Gula Dalam Darah
  • Pengambilan biji chia seed juga amat berkesan untuk menstabilkan gula dalam darah kita disamping dapat melawan rintangan bagi insulin yang telah terikat dalam peningkatan pada lemak perut (belly fat).

Mudah Berasa Kenyang
  • Kandungan chia seed berpotensi untuk membantu mengawal selera makan anda (mudah berasa kenyang), memberikan tidur yang selesa dan membantu untuk meningkatkan mood anda seharian.

Penuh Dan Kaya Dengan Omega 3
  • Biji chia seed adalah penuh dan kaya dengan asid lemak omega 3.



Habbatus sauda pula terkenal dengan makanan sunnah yang sudah lama terbukti keberkesanannya dalam kesihatan. Antara khasiatnya ialah untuk menghancurkan batu karang, melancarkan haid, masalah asma, jerawat dan banyak lagi.

Antara manfaatnya yang lain ialah :
  • Bersifat antibakteria
  • Mampu mengawal penyakit diabetes atau kencing manis
  • Sangat efektif dalam menurunkan kadar gula dalam darah
  • Membantu dalam menstabilkan kadar gula di dalam tubuh
  • Dapat meningkatkan sistem kekebalan tubuh
  • Membantu melancarkan buang angin, ini kerana kandungan senyawa di dalam habbatus sauda dapat bersifat karminatif.
  • Membantu menghangatkan badan, sehingga dapat mencegah angin masuk.
  • Membantu mengatasi masalah pencernaan.


Khasiat Kopi Hijau Alana
  • Menguruskan badan
  • Meningkan kadar metabolisma
  • Membakar kalori berlebihan
  • Melawaskan serta melancarkan pembuangan angin
  • Menganjalkan kulit
  • Menghalang penyerapan lemak
  • Mempercepatkan proses percernaan
  • Bertidak mengawal pencernaan
  • Bertindak mengawal selera makan
  • Membuang lemak dalam usus
  • Menghalang pembetukan lemak
  • Menghalang badan menerima lebihan lemak dan karbohidrat 
  • Membantu sistem pencernaan dan berfungsi dengan baik
  • Mengatasi masalah sembelit
  • Mencantikkan kulit



Cara penyediaannya pun mudah sangat! Hanya tuang 1 sachet ke dalam cawan dan isikan air panas suam sebelum dihidangkan. Jangan lupa try tau! Serius Yaya dah jatuh cinta dengan kesedapan Kopi Hijau Alana ni. Memang sedap dan tak pahit atau memeningkan kepala Yaya pun. Make sure dapatkan Kopi Hijau Alana versi kotak baharu di agen yang sah sahaja bagi mengelakkan korang terminum kopi tiruan. Jom cantik dan sihat bersama Kopi Hijau Alana ^_^


Harga Sekotak (15 Sachet) : 
RM 42.90 (SM) 
RM 52.90 (SS)

Untuk maklumat lanjut :

Website:

Facebook:

No Telefon : 
018-3557010 (Ika) 
018-2366332 (Ema) 




Terima kasih sudi baca

19 comments:

  1. Bru tau pasal kopi hijau nie

    ReplyDelete
  2. boleh la cuba ni.. nk kurrussss

    ReplyDelete
  3. Pika suka kopi alana ni. Pagi2 before buat kerja selalu bancuh kopi ni. Memang rasa cergas je nak buat kerja tuu..

    ReplyDelete
  4. Best tu minum kopi boleh kurus. Kopi itself dah ada byk kebaikan utk badan kita bila ada campuran chia seed, susu kambing lagi lah byk kebaikan dia kan.
    Bila baca manfaat kopi hijau alana ni terus rasa nak try beli sebab ana peminat kopi.

    ReplyDelete
  5. Yaya, Fadzi pun suka Alana ni. Rasa dia berlemak sungguh. Serius lain daripada kopi lain

    ReplyDelete
  6. Alaaa...nak kurus jugak..dh melampau naik badan ni..hehehe..akak seorang yg suka kopi jugak..terus rasa nak cuba kopi ni

    ReplyDelete
  7. sape yang nak kurus atau awet muda boleh try...

    ReplyDelete
  8. wahhh the biji kopi also green color huh? haha

    ReplyDelete
  9. Seriouslah warna dia hijau begitu sebelum dipanggang ? Wow menarik ! Banyak betul khasitanya kopi hiju nie yer. Boleh lah nak cuba nanti since sy sendiri mmg coffee lover

    ReplyDelete
  10. Tak sangka banyak khasiat kopi hijau ni dan baru tahu kopi hijau ni yang belum panggang punya kopi. Harus try ni sebab memang peminat kopi. Rasa tak lengkap kalau tak minum kopi setiap pagi. Hehe

    ReplyDelete
  11. Apa rasa kopi ni sedap tak? tak pernah cuba teringin nak cuba!

    ReplyDelete
  12. kopi alana i dah pernah cuba memang okay je rasnaya siapa sangka minum kopi pun boleh kurus tau, bagi yang bf memang kopi ni sedikit sebanyak membantu berikan tenaga heheh Insha Allah

    ReplyDelete
  13. tengok ramai dah kata kopi hijau ni sedap.. teringin pulak nak rasa.. tambah2 bila dengar boleh kurus tu.. haha.. lagi lah tertarik nak membeli

    ReplyDelete
  14. Macam2 jenis kopi ada sekarang tp qaseh suka cuba sebab lain2 rasa dan khasiat dia .. peneman di kala malam buat entry best ni

    ReplyDelete
  15. Bestnya kalau berkhasiat dan boleh turunkan berat. Harap-harap rasanya pun sedap.

    ReplyDelete
  16. Apa?! Kopi kurus! Nak Cuba!

    ReplyDelete
  17. dah habis sekotak kopi alan ni. sedap. ada rasa lemak-lemak, rasa kopi pun takde la kuat sangat.

    ReplyDelete
  18. apa faedah kopi hijau ini benarkan dapat melangsingkan

    ReplyDelete
  19. It seems to be promising, especially on the part where it is able to reduce weight gain. Will need to have a look at this.

    ReplyDelete