Apr 29, 2019

Review | Sleek Baby Bottle, Nipple and Accessories Cleanser




Semua ibu mesti nak yang terbaik untuk anak mereka. Kalau boleh nak sempurna serba serbi betul tak? Bagi Yaya sendiri, tiada ibu yang sempurna. Yang ada ialah ibu yang sentiasa mencuba untuk melakukan yang terbaik buat anak mereka :')


Selain menyediakan kelengkapan seharian Dahlia ke rumah pengasuh, Yaya juga sentiasa memastikan rutin mencuci botol dan kelengkapan menyusu Dahlia sentiasa dalam keadaan bersih dan selamat. Jangan pernah cuba guna pencuci pinggan mangkuk pula ya kalau hendak mencuci kelengkapan asas anak kita. Ingat tu!


Salah satu produk Sleek Baby selain dari Laundry Detergent yang Yaya gunakan, Yaya juga pengguna Sleek Baby Bottle, Nipple and Accessories Cleanser. Ianya merupakan sabun untuk mencuci botol, puting susu, peralatan makan, kelengkapan dan aksesori bayi. Paling penting ianya sangat selamat digunakan kerana mempunyai fungsi 100% Food Grade.


Kerana formulanya menggunakan bahan dari gred makanan, ia semestinya sangat selamat untuk bayi kita. Diperkaya dengan formulasi penyingkir kotoran bagi menghilangkan kerak susu dari botol bayi, tekstur tebal pembersih ini juga mencuci dengan mudah dan berkesan. Pembersih ini juga selamat digunakan untuk mencuci buah-buahan dan sayur-sayuran untuk memastikan ia bebas daripada racun perosak.



Bentuk botol Sleek Baby Bottle, Nipple and Accessories Cleanser yang selamat dan tidak mudah bocor.


Gosok dicelah-celah botol.


Gosok di bahagian dalam botol.


Gosok dan cuci bahagian puting botol sehingga bersih.


Antara kebaikan Sleek Baby Bottle, Nipple, and Accessories Cleanser:
  • Efektif membunuh kuman dan bakteria menggunakan Anti Bacterial semulajadi.
  • Memiliki Formula Stain Removal yang mana untuk menghilangkan sisa lemak susu/ kerak susu pada botol.
  • Tidak menimbulkan iritasi kepada bayi.
  • Bebas Paraben
  • Boleh digunakan untuk mencuci sayuran dan buah-buahan

Kalau nak tahu, Yaya juga menggunakan Sleek Baby Bottle, Nipple and Accessories Cleanser untuk mencuci sayur, dan buah-buahan Dahlia terutama sayur brokoli dan buah anggur hitam tanpa biji kegemaran Dahlia. Excited tengok bila buah anggur tu bersih berkilat bila cuci dengan Sleek Baby Bottle, Nipple and Accessories Cleanser.


Bagi Yaya yang sememangnya pengguna produk rangkaian Sleek Baby, Yaya sangat recommend kepada ibu muda atau ibu yang sedang mencari barangan keperluan dan kelengkapan bayi mereka untuk mencuba Sleek Baby Bottle, Nipple and Accessories Cleanser dan juga rangkaian produk Sleek Baby yang lain. Anak ceria, Ibu pun happy! ^_^

Untuk maklumat lanjut dan pembelian :



Terima kasih sudi baca




No comments:

Post a Comment