Apr 4, 2017

Keterujaan Layanan Kelas Pertama di The Eye Shop Bangi





Hai korang! Tengah mencari spek mata idaman dengan harga murah dan berkualiti ke tu? Kebetulan Yaya memang tengah cari spek mata baru sebab spek mata sedia ada ni dah kurang power. Yaya syak masalah rabun Yaya dah semakin tinggi tahap ke-power-an nya maka Yaya pun usha-usha la kedai spek mata sekitar Bangi. Walaupun duduk Cheras, Yaya suka jalan-jalan kat Bangi Seksyen 8 tu sebab kat sana banyak kedai makan best hihi :p Alang-alang dah kesana selalu Yaya pun ternampak la kedai spek mata The Eye Shop Optometry yang sangat menarik perhatian ni. 


So kebetulan haritu Yaya dan Shawn dapat juga masuk ke The Eye Shop Optometry ni. Fuhh saat masuk je Yaya ingatkan salah masuk butik ke apa. Rupanya memang kedai spek mata ni berkonsepkan butik dan mesra pelanggan. Jarang betul kita masuk kedai spek mata ada sofa empuk bagai. Pulak tu kalau kedai spek mata mesti terikat dengan suasana formal. Tapi tidak di The Eye Shop Optometry di Bangi ini, mereka menekankan suasana santai dan rileks buat pelanggan mereka dan dalam masa yang sama staf yang peramah sentiasa sudi untuk membantu :)


Sebelum tu, jom cuci mata dengan hiasan dalaman The Eye Shop Optometry ni ^_^








Berkonsepkan suasana moden dan elegan, Yaya tertarik dengan susun atur perabot dan juga pilihan spek mata disini. Selain dari mempunyai koleksi spek mata yang sentiasa up-to-date, terdapat juga bahagian untuk spek mata kanak-kanak. Omg comel gila! 



Khas untuk ibu bapa yang mempunyai anak yang punya masalah rabun, Yaya sangat sarankan untuk kalian membawa anak ke The Eye Shop Optometry untuk melakukan ujian dan pemeriksaan mata terlebih dahulu. Yang pastinya, permeriksaan mata yang akan dijalankan bukan yang biasa-biasa sahaja tau. Staf disini akan melakukan pemeriksaan penuh terhadap mata anak anda. Yang pastinya, kana-kanak pasti akan sentiasa dalam keadaan selesa kerana mendapat layanan yang sangat tip top. Hehe


Selain itu, ibu bapa juga boleh menggayakan anak mereka dengan koleksi spek mata khas untuk kanak-kanak yang mana spek mata itu bertindak sebagai perlindungan mata untuk anak-anak mereka. Lepas ni kalau nak bercuti ke tepi pantai ke boleh lah standby spek mata untuk anak anda. Mesti depa seronok dapat melaram pakai spek mata macam orang besar dan dalam masa yang sama mata mereka dilindungi dengan spek mata berkualiti termasuk 100% perlindungan dari sinar UV.





Bagi pengguna kanta lekap, segala aksesori dan pilihan kanta lekap turut terdapat di The Eye Shop Optometry. Geram Yaya tengok box contact lens tu comel sangat!



Salah satu sudut yang menarik perhatian Yaya. Ala-ala macam meja make up gitu hihi. Disini turut disediakan bahan bacaan buat pelanggan yang membawa teman. Sambil-sambil mereka menunggu, bolehlah mereka duduk dengan selesa sambil membaca majalah. Tak adalah serba salah kalau kita nak bawa rakan atau ahli keluarga ketika melakukan pemeriksaan mata dan tak adalah kita tergesa-gesa nak memilih spek mata kerana risau mengambil masa mereka menunggu.


Bukan sekadar itu sahaja, paling menarik dan unik, setiap pelanggan akan dihidangkan dengan brownies yang sangat sedap dan juga minuman ringan ketika berada di sini. What? o.O


Terkejut? Haa korang jangan tak tahu, konsep yang dibawakan oleh pemilik The Eye Shop Optometry ini semestinya mementingkan kepuasan hati pelanggan ketika mereka berada di sini. Pernah korang pergi kedai spek mata lepas tu dapat minuman dan kek brownies? Tak pernah kan? Kalau nak tahu, inilah kemuncak layanan kelas pertama seperti tajuk entri Yaya ni. Masa datang tu memang terkejut tiba-tiba dijamu dengan kek brownies (serius sedap gila) dan juga segelas minuman. Risau juga kalau termasuk dalam caj perkhidmatan ke apa kan tapi jangan risau kerana ia sememangnya percuma! Hihi



Puan Fairus atau mesra dipanggil Kak Fair yang merupakan pemilik The Eye Shop Optometry yang comel ni langsung tidak lokek berkongsi ilmu dengan kami tentang cara penjagaan mata yang betul. 


Kami juga diberi penerangan tentang bagaimana aspek pemilihan spek mata yang sesuai mengikut bentuk muka pelanggan.


Okay jom buat pemeriksaan mata! Yang bestnya, istimewa di The Eye Shop Optometry Bangi, korang boleh dapatkan pemeriksaan mata secara mendalam dengan percuma tau! 


Terima kasih staf The Eye Shop yang begitu sabar dan tabah melayan budak rabun. Hahaha :p . Yang sedihnya, power mata Yaya dah naik wehh! Hahaha ya Aulohhh patutlah sejak mengandung ni Yaya rasa macam makin rabun je. Spek sedia ada pun rasa macam jelas tak jelas bila pakai ^^'

Result : Mata kanan 250 , Mata kiri 200. Silau adalah dalam 50 kot ^^'

Jom kita uji tahap ke-stress-an mata Yaya pula. 


Hello anak mata! :p


Fuhh woww. See? Korang nampak tak urat mata Yaya yang melingkar macam cacing tu? Hahaha stress juga seorang Yaya ni rupanya. Tulah suka sangat tengok hp dalam gelap lepas tu kadang-kadang tak cukup tidur. Pemeiksaan ini juga menguji kesihatan bebola mata kita secara mendalam. Alhamdulillah kesihatan mata Yaya masih di tahap normal. Kena makan carrot banyak la lepas ni ^^v


Habis sahaja kesemua pemeriksaan mata dijalankan, Yaya tak sabar dah nak pilih spec mata baru. Memang kena tukar spek la jawabnya sebab power mata Yaya dah naik. Hukhuk. Masa tengah jalan-jalan nak pilih spek tu, kami diminta duduk. Ingatkan kenapa rupanya... staf sendiri yang akan datang kepada kita dengan membawa berkotak-kotak pilihan cermin mata yang kita mahu. Apa kau gilerhhh dapat layanan macam anak raja! Dah la dapat makan minum free lepas tu kalau nak pilih spek mata korang cuma perlu duduk sahaja dan staf yang bawakan spek mata pilihan korang. Omg. Memang layanan 5 bintang la macam ni!



Pilihan spek mata Yaya hihi. Saja pilih yang fesyen-fesyen sikit sebab spek yang sebelum ni macam budak nerd sangat bila pakai :p


Selepas memilih spek mata yang sesuai, Yaya diminta untuk menggunakan aplikasi yang disediakan bagi mendapatkan ukuran mata dan bentuk wajah yang tepat untuk spek mata baharu Yaya nanti. Ini bertujuan untuk memastikan setiap pelanggan mendapat keselesaan yang optimum semasa memakai spek mata dari The Eye Shop :)


Terima kasih The Eye Shop Optometry Bangi atas layanan yang sangat memuaskan hati! Suka sangat dengan design dan pilihan spek mata yang ada disini. Memang sangat up-to-date , berkualiti dan dijual dengan harga yang sangat berpatutan. Dari RM80 dan keatas, korang boleh dapatkan pilihan kaca mata yang sesuai dengan bajet korang. 


Jangan lupa singgah ke The Eye Shop Optometry Bangi tau! ^_^

Untuk maklumat lanjut :

Alamat :  The Eye Shop
G-6, Seri Bangi, Jalan 8/35, Seksyen 8,
Bandar Baru Bangi,
43650 Bangi, Selangor.
No tel : 03-89122871




Terima kasih sudi baca

3 comments:

  1. lama tak amik port pasal mata,mentang2 lama tak drive jauh n.malam2 heheheh....nak kena tukar jugak spek ni,tuk drive huhuuu

    ReplyDelete
  2. gambar last tu gmbr spekbaru ke yaya ? atau fgambar dengan dak shawn

    ReplyDelete
  3. fuhh bagus betul layanan dieorang. jarang dapat kat kedai spek lain. best

    ReplyDelete